Συγγραφέας:Κατσάπης, Κώστας
 
Τίτλος:Ήχοι και απόηχοι. Κοινωνική ιστορία του ροκ εν ρολ φαινομένου στην Ελλάδα, 1956-1967
 
Τίτλος σειράς:Ιστορικό Αρχείο Ελληνικής Νεολαίας
 
Αριθμός σειράς:45
 
Τόπος έκδοσης:Αθήνα
 
Εκδότης:Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς
 
Έτος έκδοσης:2007
 
Σελίδες:463
 
Αριθμός τόμων:1 τόμος
 
Γλώσσα:Ελληνικά
 
Θέμα:Νοοτροπίες και συμπεριφορές
 
Τοπική κάλυψη:Ελλάδα
 
Χρονική κάλυψη:1956-1967
 
Περίληψη:Αντικείμενο του βιβλίου αυτού αποτελεί η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίον το ροκ εν ρολ εμφανίστηκε στην Ελλάδα, της διαδικασίας μέσω της οποίας διαδόθηκε στη νεολαία, καθώς και η αποκωδικοποίηση των ερμηνειών που δόθηκαν για το ροκ εν ρολ, τις αφετηρίες του και τις (πραγματικές ή υποτιθέμενες) συνέπειές του για την ελληνική νεολαία. Με άλλα λόγια, ο συγγραφέας διερευνά τον απόηχο που οι «ηδονικοί» αυτοί ρυθμοί είχαν στην ελληνική κοινωνία, το πώς η τελευταία ερμήνευσε το ροκ εν ρολ, ποιες ήσαν οι προϋποθέσεις των όποιων προσλήψεων, αλλά και ποιες οι συνέχειες και οι τομές που μπορούν να εντοπιστούν. Δεδομένου ότι ένα τέτοιο εγχείρημα μπορεί να έχει τύχη μόνο συναρθρώνοντας το ροκ εν ρολ στις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές και ιδεολογικές πραγματικότητες της εποχής του, επελέγη ως καταληκτήριο όριο της έρευνας το 1967.
 
Άδεια χρήσης:Αυτό το ψηφιοποιημένο βιβλίο του ΙΑΕΝ σε όλες του τις μορφές (PDF, GIF, HTML) χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution - NonCommercial (Αναφορά προέλευσης - Μη εμπορική χρήση) Greece 3.0
 
Το Βιβλίο σε PDF:Κατέβασμα αρχείου 25.66 Mb
 
Εμφανείς σελίδες: 391-410 από: 466
-20
Τρέχουσα Σελίδα:
+20
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/391.gif&w=600&h=915

9. Έλβις Πρίσλεϋ: ο λευκός «βασιλιάς» του ροκ εν ρολ, η εμβληματικότερη μορφή του τη δεκαετία του '50.

Σελ. 391
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/392.gif&w=600&h=915

10. Βασικός δίαυλος για τη διάδοση του ροκ εν ρολ σε παγκόσμια κλίμακα υπήρξαν οι ταινίες ροκ εν ρολ (rock and roll movies). Διαφήμιση της ταινίας ROCK, ROCK, ROCK. (1956).

11. Αφίσα της ροκ εν ρολ ταινίας Rock Around the Clock (1956).

Σελ. 392
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/393.gif&w=600&h=915

12. «Κι όποιος μπορεί, ας μην χορέψη στο κάθισμά του!» Καταχώριση για την προβολή της ταινίας ΡΟΚ ΕΝΤ ΡΟΛ στον αθηναϊκό Τύπο.

13. «Στη μέθη του ιλίγγου!» Καταχώριση για την προβολή της (ροκ εν ρολ) ταινίας ΡΟΚ-ΡΟΚ-ΡΟΚ. στον αθηναϊκό Τύπο.

Σελ. 393
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/394.gif&w=600&h=915

14. Επίδειξη του χορού ροκ εν ρολ από αμερικανούς ναύτες στον χώρο του Ζαππείου (Σεπτέμβριος 1957). Οι πιτσιρικάδες που παρακολουθούν εκστασιασμένοι τις χορευτικές φιγούρες, θα αποτελέσουν δέκα χρόνια αργότερα τη γενιά του

Γούντστοκ.

Σελ. 394
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/395.gif&w=600&h=915

15. Ο Φράνκι Άβαλον σε εξώφυλλο δίσκου του (1958). Από τους επιφανέστερους εκπροσώπους των teen idols: καλοκουρεμένο μαλλί, ευγενικό ύφος, ένας υποδειγματικός νέος για τη συντηρητική Αμερική της δεκαετίας του '50.

16. Νέοι και νέες χορεύουν μοντέρνους χορούς σε πάρτι στην Καβάλα (τέλη

δεκαετίας '50).

Σελ. 395
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/396.gif&w=600&h=915

17. Στα μέσα της δεκαετίας του '50 η παραβατικότητα των ανηλίκων στις ΗΠΑ προβλήθηκε ως ένα από τα σημαντικότερα κοινωνικά προβλήματα της εποχής. Αφίσα ταινίας της Columbia Pictures με θέμα της το σύγχρονο «δράμα της νεολαίας».

18. Φωτογραφία του πραγματικού, του αυθεντικού «teddy boy». Στενό σακάκι, «εδουαρδιανό» στυλ ντυσίματος, υπεροπτικό ύφος.

Σελ. 396
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/397.gif&w=600&h=393

19. «Fugitives from the party» (Λονδίνο, 1955). Στο περιθώριο των πάρτι αναπτύχθηκαν πολλά ειδύλλια, καθώς τη δεκαετία του '50 υπήρξαν μια από τις ελάχιστες ευκαιρίες που είχαν οι νέοι για να

συνάψουν ερωτικούς δεσμούς. 

Σελ. 397
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/398.gif&w=600&h=915

20. Το τεύχος 7 του περιοδικού Χτυποκάρδι (αρχές 1957). Ένα σκάνδαλο που «λύθηκε» με την παρέμβαση της Ιεράς Συνόδου.

Σελ. 398
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/399.gif&w=600&h=915

εχει και η ρωσια «τεντυ-μπού σ·...

21. Η «γυναίκα του λαού» συμβουλεύει: «Μην καλομαθαίνετε τα παιδιά σας!». Αφίσα για την καταπολέμηση της νεανικής παραβατικότητας στη Σοβιετική Ένωση (μέσα δεκαετίας του '50). Σε ολόκληρο τον κόσμο, η ευημερία της μεταπολεμικής περιόδου προβλήθηκε συστηματικά ως το κατεξοχήν θερμοκήπιο της παραστρατημένης νεολαίας.

Σελ. 399
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/400.gif&w=600&h=915

22. Δημόσια διαπόμπευση τεντιμπόη. Τα γουρλωμένα μάτια των πιτσιρικάδων που παρακολουθούν τη σκηνή, βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με την ικανοποίηση που διαγράφεται στα πρόσωπα όσων ενηλίκων υλοποιούν τη διαπόμπευση.

Σελ. 400
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/401.gif&w=600&h=393

23. Οι Μπητλς το 1964 στο περιθώριο των γυρισμάτων της ταινίας A Hard Day's Night. Από αριστερά προς τα δεξιά, Τζορτζ Χάρισον, Τζον Λέννον, Ρίνγκο Σταρ και Πολ Μακάρτνεϊ.

Σελ. 401
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/402.gif&w=600&h=915

24. To «φαινόμενον του αιώνος». Η ταινία Α Hard Day's Night στους αθηναϊκούς κινηματογράφους. Η Μπητλομανία χτυπά (και) την Αθήνα (φθινόπωρο 1964).

Σελ. 402
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/403.gif&w=600&h=393

25. Πιτσιρικάδες επί το έργον: μια από τις πρώτες φωτογραφίες των Quarry Men (1955), της εφηβικής μπάντας εξέλιξη της οποίας υπήρξαν οι Μπητλς. Σε πρώτο πλάνο διακρίνεται ο δεκαπεντάχρονος

Τζων Λέννον.

Σελ. 403
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/404.gif&w=600&h=915

26. Η επιτυχία των Μπητλς λειτούργησε καταλυτικά, ώστε να δημιουργηθούν σε ολόκληρο τον κόσμο αναρίθμητες (ερασιτεχνικές κατά βάση) μπάντες από επίδοξους Λέννον και Μακάρτνεϊ. Στη φωτογραφία, έφηβοι στο Μεξικό ποζάρουν σε συναυλία τους (μέσα δεκαετίας '60).

27. Μέλη ερασιτεχνικού συγκροτήματος στην Ελλάδα κάνουν πρόβα με αυτοσχέδια μέσα (μέσα δεκαετίας '60).

Σελ. 404
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/405.gif&w=600&h=915

28. «Είναι από τους Μπητλς;». Απόηχοι της Μπητλομανίας στον κινηματογράφο. Ο Κώστας Βουτσάς ως «γιεγιές» σε ταινία της Φίνος Φιλμ.

29. Οι Ρόλλινγκ Στόουνς υπήρξαν τη δεκαετία του '60 η επιτομή και η προσωποποίηση της αυθάδειας. Προβλήθηκαν με συνέπεια ως ο αντίποδας των Μπητλς και ως τα (πολύ) «κακά παιδιά» του ροκ

εν ρολ.

Σελ. 405
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/406.gif&w=600&h=915

30. Νεαροί Αθηναίοι χορεύουν στη Γλυφάδα. Στα μέσα της δεκαετίας του '60 οι άκαμπτες συντηρητικές αντιλήψεις των προηγούμενων χρόνων έχουν αρχίσει να υποχωρούν και το γυναικείο σώμα μπορεί πλέον να επιδεικνύεται. Εξώφυλλο του

περιοδικού Εικόνες.

Σελ. 406
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/407.gif&w=600&h=915

31. Καθ' όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του '50 η μόδα πρότεινε για τη γυναίκα αρκετά συντηρητικές ενδυματολογικές επιλογές.

32. Η μίνι φούστα υπήρξε μια πραγματική επανάσταση τη δεκαετία του '60.

Σελ. 407
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/408.gif&w=600&h=915

33. Μίνι φούστα: το απόλυτο σύμβολο του χάσματος των γενεών. Συνάντηση δύο γενεών και επικριτικά βλέμματα σε καφέ στο Παρίσι το 1968.

Σελ. 408
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/409.gif&w=600&h=915

34. Σύγχυση παραδοσιακών προτύπων ντυσίματος και συμπεριφοράς: «είναι άντρας ή γυναίκα;». Ειρωνικά σχόλια σε μεξικανικό περιοδικό στα τέλη της δεκαετίας του '60.

35. «Και ξαφνικά αναρωτιέσαι: αγόρι ή κορίτσι;». Η αρρενωπότητα εν κινδύνω. Σχολιασμός στο περιοδικό Εικόνες.

Σελ. 409
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/410.gif&w=600&h=915

36. Μπομπ Ντύλαν: η «συνείδηση που τραγουδά».

Σελ. 410
Φόρμα αναζήτησης
Αναζήτηση λέξεων και φράσεων εντός του βιβλίου: Ήχοι και απόηχοι. Κοινωνική ιστορία του ροκ εν ρολ φαινομένου στην Ελλάδα, 1956-1967
Αποτελέσματα αναζήτησης
    Ψηφιοποιημένα βιβλία
    Σελίδα: 391
    

    9. Έλβις Πρίσλεϋ: ο λευκός «βασιλιάς» του ροκ εν ρολ, η εμβληματικότερη μορφή του τη δεκαετία του '50.