Συγγραφέας:Κατσάπης, Κώστας
 
Τίτλος:Ήχοι και απόηχοι. Κοινωνική ιστορία του ροκ εν ρολ φαινομένου στην Ελλάδα, 1956-1967
 
Τίτλος σειράς:Ιστορικό Αρχείο Ελληνικής Νεολαίας
 
Αριθμός σειράς:45
 
Τόπος έκδοσης:Αθήνα
 
Εκδότης:Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς
 
Έτος έκδοσης:2007
 
Σελίδες:463
 
Αριθμός τόμων:1 τόμος
 
Γλώσσα:Ελληνικά
 
Θέμα:Νοοτροπίες και συμπεριφορές
 
Τοπική κάλυψη:Ελλάδα
 
Χρονική κάλυψη:1956-1967
 
Περίληψη:Αντικείμενο του βιβλίου αυτού αποτελεί η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίον το ροκ εν ρολ εμφανίστηκε στην Ελλάδα, της διαδικασίας μέσω της οποίας διαδόθηκε στη νεολαία, καθώς και η αποκωδικοποίηση των ερμηνειών που δόθηκαν για το ροκ εν ρολ, τις αφετηρίες του και τις (πραγματικές ή υποτιθέμενες) συνέπειές του για την ελληνική νεολαία. Με άλλα λόγια, ο συγγραφέας διερευνά τον απόηχο που οι «ηδονικοί» αυτοί ρυθμοί είχαν στην ελληνική κοινωνία, το πώς η τελευταία ερμήνευσε το ροκ εν ρολ, ποιες ήσαν οι προϋποθέσεις των όποιων προσλήψεων, αλλά και ποιες οι συνέχειες και οι τομές που μπορούν να εντοπιστούν. Δεδομένου ότι ένα τέτοιο εγχείρημα μπορεί να έχει τύχη μόνο συναρθρώνοντας το ροκ εν ρολ στις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές και ιδεολογικές πραγματικότητες της εποχής του, επελέγη ως καταληκτήριο όριο της έρευνας το 1967.
 
Άδεια χρήσης:Αυτό το ψηφιοποιημένο βιβλίο του ΙΑΕΝ σε όλες του τις μορφές (PDF, GIF, HTML) χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution - NonCommercial (Αναφορά προέλευσης - Μη εμπορική χρήση) Greece 3.0
 
Το Βιβλίο σε PDF:Κατέβασμα αρχείου 25.66 Mb
 
Εμφανείς σελίδες: 401-420 από: 466
-20
Τρέχουσα Σελίδα:
+20
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/401.gif&w=600&h=393

23. Οι Μπητλς το 1964 στο περιθώριο των γυρισμάτων της ταινίας A Hard Day's Night. Από αριστερά προς τα δεξιά, Τζορτζ Χάρισον, Τζον Λέννον, Ρίνγκο Σταρ και Πολ Μακάρτνεϊ.

Σελ. 401
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/402.gif&w=600&h=915

24. To «φαινόμενον του αιώνος». Η ταινία Α Hard Day's Night στους αθηναϊκούς κινηματογράφους. Η Μπητλομανία χτυπά (και) την Αθήνα (φθινόπωρο 1964).

Σελ. 402
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/403.gif&w=600&h=393

25. Πιτσιρικάδες επί το έργον: μια από τις πρώτες φωτογραφίες των Quarry Men (1955), της εφηβικής μπάντας εξέλιξη της οποίας υπήρξαν οι Μπητλς. Σε πρώτο πλάνο διακρίνεται ο δεκαπεντάχρονος

Τζων Λέννον.

Σελ. 403
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/404.gif&w=600&h=915

26. Η επιτυχία των Μπητλς λειτούργησε καταλυτικά, ώστε να δημιουργηθούν σε ολόκληρο τον κόσμο αναρίθμητες (ερασιτεχνικές κατά βάση) μπάντες από επίδοξους Λέννον και Μακάρτνεϊ. Στη φωτογραφία, έφηβοι στο Μεξικό ποζάρουν σε συναυλία τους (μέσα δεκαετίας '60).

27. Μέλη ερασιτεχνικού συγκροτήματος στην Ελλάδα κάνουν πρόβα με αυτοσχέδια μέσα (μέσα δεκαετίας '60).

Σελ. 404
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/405.gif&w=600&h=915

28. «Είναι από τους Μπητλς;». Απόηχοι της Μπητλομανίας στον κινηματογράφο. Ο Κώστας Βουτσάς ως «γιεγιές» σε ταινία της Φίνος Φιλμ.

29. Οι Ρόλλινγκ Στόουνς υπήρξαν τη δεκαετία του '60 η επιτομή και η προσωποποίηση της αυθάδειας. Προβλήθηκαν με συνέπεια ως ο αντίποδας των Μπητλς και ως τα (πολύ) «κακά παιδιά» του ροκ

εν ρολ.

Σελ. 405
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/406.gif&w=600&h=915

30. Νεαροί Αθηναίοι χορεύουν στη Γλυφάδα. Στα μέσα της δεκαετίας του '60 οι άκαμπτες συντηρητικές αντιλήψεις των προηγούμενων χρόνων έχουν αρχίσει να υποχωρούν και το γυναικείο σώμα μπορεί πλέον να επιδεικνύεται. Εξώφυλλο του

περιοδικού Εικόνες.

Σελ. 406
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/407.gif&w=600&h=915

31. Καθ' όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του '50 η μόδα πρότεινε για τη γυναίκα αρκετά συντηρητικές ενδυματολογικές επιλογές.

32. Η μίνι φούστα υπήρξε μια πραγματική επανάσταση τη δεκαετία του '60.

Σελ. 407
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/408.gif&w=600&h=915

33. Μίνι φούστα: το απόλυτο σύμβολο του χάσματος των γενεών. Συνάντηση δύο γενεών και επικριτικά βλέμματα σε καφέ στο Παρίσι το 1968.

Σελ. 408
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/409.gif&w=600&h=915

34. Σύγχυση παραδοσιακών προτύπων ντυσίματος και συμπεριφοράς: «είναι άντρας ή γυναίκα;». Ειρωνικά σχόλια σε μεξικανικό περιοδικό στα τέλη της δεκαετίας του '60.

35. «Και ξαφνικά αναρωτιέσαι: αγόρι ή κορίτσι;». Η αρρενωπότητα εν κινδύνω. Σχολιασμός στο περιοδικό Εικόνες.

Σελ. 409
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/410.gif&w=600&h=915

36. Μπομπ Ντύλαν: η «συνείδηση που τραγουδά».

Σελ. 410
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/411.gif&w=600&h=915

37. Η Ρόζα Παρκς μόλις έχει συλληφθεί, διότι αρνήθηκε να παραχωρήσει τη θέση της σε λευκό επιβάτη λεωφορείου στην Αλαμπάμα. Η γενεσιουργός πράξη του Κινήματος για τα Πολιτικά Δικαιώματα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

38. Ο Πητ Σήγκερ τη δεκαετία του '40. Ταλαιπωρήθηκε όσο ελάχιστοι καλλιτέχνες από τη μακαρθική ψύχωση.

Σελ. 411
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/412.gif&w=600&h=915

39. Ο Έλβις Πρίσλεϋ κατατάσσεται στον αμερικανικό στρατό το 1958. Η διαχείριση της θητείας του υπήρξε ένα άκρως ενδιαφέρον επεισόδιο του Ψυχρού Πολέμου, που εξελισσόταν με αμείωτη ένταση τη δεκαετία του '50.

40. Μπομπ Ντύλαν και Τζόαν Μπαέζ: οι δύο πυλώνες, πάνω στους οποίους «πάτησε» το λευκό τραγούδι διαμαρτυρίας τη δεκαετία του '60.

Σελ. 412
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/413.gif&w=600&h=915

41. Μέλη παραεκκλησιαστικών οργανώσεων καίνε δημόσια δίσκους των Μπητλς στο Γουέικρος της Τζώρτζια τον Αύγουστο του 1966, ως αντίδραση στη δήλωση του Λέννον ότι οι Μπητλς ήσαν πιο διάσημοι από τον Χριστό.

42. Στιγμιότυπο από πορεία ειρήνης του CND προς το Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών στο Άλντερμεϊστον στη Βρετανία. Ανάμεσα στους διαδηλωτές διακρίνονται νέοι με τις κιθάρες τους.

Σελ. 413
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/414.gif&w=600&h=393

43. «Έχουν και οι Τσέχοι γιε-γιε!». Η Μπητλομανία υπήρξε έντονη και στις Λαϊκές Δημοκρατίες, όπου το ροκ εν ρολ ερμηνεύτηκε και αντιμετωπίστηκε υπό το πρίσμα του Ψυχρού Πολέμου.

Σελ. 414
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/415.gif&w=600&h=915

44. «This machine kills fascists». Ο Γούντι Γκάθρι, η μυθική μορφή του (αριστερού) φολκ τραγουδιού.

45. Ιούνιος 1967: τα «οργισμένα νιάτα» τα κάνουν γυαλιά-καρφιά σε συναυλία των Ρόλλινγκ Στόουνς στη Ζυρίχη.

Σελ. 415
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/416.gif&w=600&h=915

46. «Ρόλλινγκ Στόουνς καλώς ήλθατε!». Οι Στόουνς εμφανίζονται στο αθηναϊκό κοινό στις 17 Απριλίου 1967 και οι εκστασιασμένοι θαυμαστές τους παραληρούν στις εξέδρες του γηπέδου του Παναθηναϊκού αδιαφορώντας για τα επικριτικά βλέμματα των αστυνομικών.

Σελ. 416
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/417.gif&w=600&h=915

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ

1. Αισθησιασμός δίχως όρια: οι νέγρικες καταβολές του ροκ εν ρολ υπήρξαν μια ανεπανάληπτη πρόκληση για την ηθική της λευκής, ρατσιστικής και μακαρθικής Αμερικής τη δεκαετία του '50. Δημοσίευση: Ε. Partridge, John Lennon. Θέλω μόνο την αλήθεια. Μια φωτογραφική βιογραφία, μετάφρ. Βασιλική Χούνου, Αθήνα 2005,

σ. 24. 386

2. Ο θρυλικός Άλαν Φρηντ, ο «πατέρας του ροκ εν ρολ» (Κλήβελαντ, 1952). Δημοσίευση: Μ. Pay tress, Ήμουν και εγώ εκεί, μετάφρ. Δημήτριος Μιχαήλ, Αθήνα 2006, σ. 18. 387

3. Ενθουσιασμένοι θεατές σε πάρτι του Άλαν Φρηντ (Κλήβελαντ, 1952). Λευκοί και αφροαμερικανοί συγκροτούν ήδη ένα μικτό ακροατήριο. Δημοσίευση: L'Europeo. Periodico bimestrale 6 (2006),

σ. 24-25. 387

4. «Ταινία που κλείνει μέσα της ολόκληρο ηφαίστειο». Διαφημιστική καταχώριση της ταινίας Η Ζούγκλα του Μαυροπίνακος στον ελληνικό Τύπο. Πηγή: Αυγή, 19.02.1956. 388

5. Ο Τσακ Μπέρι με το χαρακτηριστικό «βάδισμα της πάπιας». Πηγή: http://www.chuckberry.com/about/photos.htm. 389

6. Ο θρυλικός Λιτλ Ρίτσαρντ: «the King (and the Queen) of rock and roll». Πηγή: http://www.kolumbus.fi/timrei/lre.htm. 389

7. Μπιλ Χάλεϋ: το τραγούδι του Rock Around the Clock μπορεί να θεωρηθεί η ληξιαρχική πράξη γέννησης του ροκ εν ρολ. Πηγή: www.billhaley.com. 390

8. Ο Τζέρι Λι Λιούις σε εξώφυλλο δίσκου του από τη θρυλική Sun Records (1958). Ο επονομαζόμενος και «killer», υπήρξε μια μυθική και απόλυτα αντισυμβατική μορφή της πρώτης περιόδου του ροκ εν ρολ. Michael Ocks Archives Ltd. Δημοσίευση: M. Ocks, Classic Rock Covers, Κολωνία 2001, σ. 61. 390

9. Έλβις Πρίσλεϋ: ο λευκός «βασιλιάς» του ροκ εν ρολ, η εμβληματικότερη μορφή του τη δεκαετία του '50. Δημοσίευση: Uncut Legends. The Definitive Guide to Rock's Ultimate Icons: Elvis

1/5 (2005), σ. 51. 391

10. Βασικός δίαυλος για τη διάδοση του ροκ εν ρολ σε παγκόσμια κλίμακα υπήρξαν οι ταινίες ροκ εν ρολ (rock and roll movies). Διαφήμιση της ταινίας ROCK. ROCK, ROCK! (1956). Πηγή: http://www. thevideobeat.com/store/rock-roll-movies/rock-rock-rock-1956.html. 392

Σελ. 417
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/418.gif&w=600&h=915

394

11. Αφίσα της ροκ εν ρολ ταινίας Rock Around the Clock (1956). Πηγή: http://www.billhaley.com/the movies. 392

12. «Κι όποιος μπορεί, ας μην χορέψη στο κάθισμά του!» Καταχώριση για την προβολή της ταινίας ΡΟΚ ΕΝΤ ΡΟΛ στον αθηναϊκό Τύπο. Πηγή: Ακρόπολις, 23.11.1956. 393

13. «Στη μέθη του ιλίγγου!» Καταχώριση για την προβολή της (ροκ εν ρολ) ταινίας ΡΟΚ-ΡΟΚ-ΡΟΚ! στον αθηναϊκό Τύπο. Πηγή: Τα Νέα, 25.02.1957. 393

14. Επίδειξη του χορού ροκ εν ρολ από αμερικανούς ναύτες στον χώρο του Ζαππείου (Σεπτέμβριος 1957). Οι πιτσιρικάδες που παρακολουθούν εκστασιασμένοι τις χορευτικές φιγούρες, θα αποτελέσουν δέκα χρόνια αργότερα τη γενιά του Γούντστοκ. Αρχείο Κ. Μεγαλοκονόμου.

15. Ο Φράνκι Άβαλον σε εξώφυλλο δίσκου του (1958). Από τους επιφανέστερους εκπροσώπους των teen idols: καλοκουρεμένο μαλλί, ευγενικό ύφος, ένας υποδειγματικός νέος για τη συντηρητική Αμερική της δεκαετίας του '50. Michael Ocks Archives Ltd. Δημοσίευση: M. Ocks, Classic Rock Covers, Κολωνία 2001, σ. 68. 395

16. Νέοι και νέες χορεύουν μοντέρνους χορούς σε πάρτι στην Καβάλα (τέλη δεκαετίας '50). Αρχείο Λευτέρη Ι. Κελβερίδη. 395

17. Στα μέσα της δεκαετίας του '50 η παραβατικότητα των ανηλίκων στις ΗΠΑ προβλήθηκε ως ένα από τα σημαντικότερα κοινωνικά προβλήματα της εποχής. Αφίσα ταινίας της Columbia Pictures με θέμα της το σύγχρονο «δράμα της νεολαίας». Πηγή: http://www. thevideobeat.com/jd_movies.htm. 396

18. Φωτογραφία του πραγματικού, του αυθεντικού «teddy boy». Στενό σακάκι, «εδουαρδιανό» στυλ ντυσίματος, υπεροπτικό ύφος. Δημοσίευση: Ν. Yapp, The Hulton Getty Picture Collection. Decades of

the20th Century: 1950s, Κολωνία 1998, σ. 232. 396

19. «Fugitives from the party» (Λονδίνο, 1955). Στο περιθώριο των πάρτι αναπτύχθηκαν πολλά ειδύλλια, καθώς τη δεκαετία του '50 υπήρξαν μια από τις ελάχιστες ευκαιρίες που είχαν οι νέοι για να συνάψουν ερωτικούς δεσμούς. Δημοσίευση: Ν. Yapp, The Hulton Getty Picture Collection. Decades of the 20th Century: 1950s, Κολωνία 1998, σ. 239. 397

20. To τεύχος 7 του περιοδικού Χτυποκάρδι (αρχές 1957). Ένα σκάνδαλο που «λύθηκε» με την παρέμβαση της Ιεράς Συνόδου. Συλλογή Κ. Κατσάπη. 398

21. Η «γυναίκα του λαού» συμβουλεύει: «Μην καλομαθαίνετε τα παιδιά σας!». Αφίσα για την καταπολέμηση της νεανικής παραβατικότητας στη Σοβιετική Ένωση (μέσα δεκαετίας του '50). Σε ολό-

Σελ. 418
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/419.gif&w=600&h=915

ολόκληρο τον κόσμο, η ευημερία της μεταπολεμικής περιόδου προβλήβλήθηκε συστηματικά ως το κατεξοχήν θερμοκήπιο της παραστρατημένης νεολαίας. Πηγή: Ακρόπολις, 12.10.1956. 399

22. Δημόσια διαπόμπευση τεντιμπόη. Τα γουρλωμένα μάτια των πιτσιρικάδων που παρακολουθούν τη σκηνή βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με την ικανοποίηση που διαγράφεται στα πρόσωπα όσων ενηλίκων υλοποιούν τη διαπόμπευση. Αρχείο Κ. Μεγαλοκονόμου. Δημοσίευση: Μ. Νταλούκας, Ελληνικό Ροκ. Ιστορία της νεανικής κουλτούρας από τη γενιά του Χάους μέχρι το θάνατο του Παύλου Σιδηρόπουλου 1945-1990, Αθήνα 2006, σ. 134. 400

23. Οι Μπητλς το 1964 στο περιθώριο των γυρισμάτων της ταινίας Α Hard Day's Night. Από αριστερά προς τα δεξιά, Τζορτζ Χάρισον, Τζον Λέννον, Ρίνγκο Σταρ και Πολ Μακάρτνεϊ. Δημοσίευση: TIME 168/21 (13.11.2006), σ. 68-69. 401

24. Το «φαινόμενον του αιώνος». Η ταινία A Hard Day's Night στους αθηναϊκούς κινηματογράφους. Η Μπητλομανία χτυπά (και) την Αθήνα (φθινόπωρο 1964). Πηγή: Αυγή, 18.10.1964. 402

25. Πιτσιρικάδες επί το έργον: μια από τις πρώτες φωτογραφίες των Quarry Men (1955), της εφηβικής μπάντας εξέλιξη της οποίας υπήρξαν οι Μπητλς. Σε πρώτο πλάνο διακρίνεται ο δεκαπεντάχρονος Τζων Λέννον. Δημοσίευση: Ν. Yapp, The Hulton Getty Picture Collection. Decades of the 20th Century: 1950s, Κολωνία 1998,

σ. 229. 403

26. Η επιτυχία των Μπητλς λειτούργησε καταλυτικά, ώστε να δημιουργηθούν σε ολόκληρο τον κόσμο αναρίθμητες (ερασιτεχνικές κατά βάση) μπάντες από επίδοξους Λέννον και Μακάρτνεϊ. Στη φωτογραφία, έφηβοι στο Μεξικό ποζάρουν σε συναυλία τους (μέσα δεκαετίας '60). Archivo General de la Nación. Δημοσίευση: E. Zolov, Refried Elvis. The Rise of the Mexican Counterculture, Καλιφόρνια 1999, σ. 85. 404

27. Μέλη ερασιτεχνικού συγκροτήματος στην Ελλάδα κάνουν πρόβα με αυτοσχέδια μέσα (μέσα δεκαετίας '60). Δημοσίευση: Μ. Νταλούκας, Ελληνικό Ροκ. Ιστορία της νεανικής κουλτούρας από τη γενιά του Χάους μέχρι το θάνατο του Παύλου Σιδηρόπουλου 1945-1990, Αθήνα 2006, σ. 166. 404

28. «Είναι από τους Μπητλς;». Απόηχοι της Μπητλομανίας στον κινηματογράφο. Ο Κώστας Βουτσάς ως «γιεγιές» σε ταινία της Φίνος Φιλμ. Πηγή: Αυγή, 16.04.1967. 405

29. Οι Ρόλλινγκ Στόουνς υπήρξαν τη δεκαετία του '60 η επιτομή και η προσωποποίηση της αυθάδειας. Προβλήθηκαν με συνέπεια ως ο

Σελ. 419
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/420.gif&w=600&h=915

αντίποδας των Μπητλς και ως τα (πολύ) «κακά παιδιά» του ροκ εν ρολ. Michael Ocks Archives Ltd. Πηγή:

http://www.michaelochsarchives.com/. 405

30. Νεαροί Αθηναίοι χορεύουν στη Γλυφάδα. Στα μέσα της δεκαετίας του '60 οι άκαμπτες συντηρητικές αντιλήψεις των προηγούμενων χρόνων έχουν αρχίσει να υποχωρούν και το γυναικείο σώμα μπορεί πλέον να επιδεικνύεται. Εξώφυλλο του περιοδικού Εικόνες 513

(20.08.1965). 406

31. Καθ' όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του '50 η μόδα πρότεινε για τη γυναίκα αρκετά συντηρητικές ενδυματολογικές επιλογές. Δημοσίευση: Ν. Yapp, The Hulton Getty Picture Collection. Decades

of the 20th Century: 1950s, Κολωνία 1998, σ. 214. 407

32. Η μίνι φούστα υπήρξε μια πραγματική επανάσταση τη δεκαετία του '60. Δημοσίευση: Ν. Yapp, The Hulton Getty Picture Collection. Decades of the 20th Century: 1960s, Κολωνία 1998, σ. 235. 407

33. Μίνι φούστα: το απόλυτο σύμβολο του χάσματος των γενεών. Συνάντηση δύο γενεών και επικριτικά βλέμματα σε καφέ στο Παρίσι το 1968. Αρχείο Magnum Apeiron. Δημοσίευση: «1968: Η χρονιά που άλλαξε τον κόσμο. Οι φωτογραφίες», Το Βήμα, 8.11.1998,

σ. 29. 408

34. Σύγχυση παραδοσιακών προτύπων ντυσίματος και συμπεριφοράς: «είναι άντρας ή γυναίκα;». Ειρωνικά σχόλια σε μεξικανικό περιοδικό στα τέλη της δεκαετίας του '60. Jueves de Excélsior 2305

(22.09.1966). Δημοσίευση: E. Zoloν, Refried Elvis. The Rise of

the Mexican Counterculture, Καλιφόρνια 1999, σ. 106. 409

35. «Και ξαφνικά αναρωτιέσαι: αγόρι ή κορίτσι;». Η αρρενωπότητα εν κινδύνω. Σχολιασμός στο περιοδικό Εικόνες 513 (20.08.1965),

σ. 18. 409

36. Μπομπ Ντύλαν: η «συνείδηση που τραγουδά». Δημοσίευση: Uncut

101 (October 2005), σ. 115. 410

37. Η Ρόζα Παρκς μόλις έχει συλληφθεί, διότι αρνήθηκε να παραχωρήσει τη θέση της σε λευκό επιβάτη λεωφορείου στην Αλαμπάμα. Η γενεσιουργός πράξη του Κινήματος για τα Πολιτικά Δικαιώματα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Library of Congress. Δημοσίευση: D. Downing, Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, μετάφρ. Σοφία Σκουλικάρη, Αθήνα 2003, σ. 17. 411

38. Ο Πητ Σήγκερ τη δεκαετία του '40. Ταλαιπωρήθηκε όσο ελάχιστοι καλλιτέχνες από τη μακαρθική ψύχωση. Library of Congress. Πηγή: http://en.wikipedia.org/wiki/Pete_Seeger. 411

39. Ο Έλβις Πρίσλεϋ κατατάσσεται στον αμερικανικό στρατό το 1958. Η διαχείριση της θητείας του υπήρξε ένα άκρως ενδιαφέρον επει-

Σελ. 420
Φόρμα αναζήτησης
Αναζήτηση λέξεων και φράσεων εντός του βιβλίου: Ήχοι και απόηχοι. Κοινωνική ιστορία του ροκ εν ρολ φαινομένου στην Ελλάδα, 1956-1967
Αποτελέσματα αναζήτησης
    Ψηφιοποιημένα βιβλία
    Σελίδα: 401
    

    23. Οι Μπητλς το 1964 στο περιθώριο των γυρισμάτων της ταινίας A Hard Day's Night. Από αριστερά προς τα δεξιά, Τζορτζ Χάρισον, Τζον Λέννον, Ρίνγκο Σταρ και Πολ Μακάρτνεϊ.