Συγγραφέας:Διεθνές Συμπόσιο
 
Τίτλος:Πρακτικά του Διεθνούς Συμποσίου Ιστορικότητα της παιδικής ηλικίας και της νεότητας
 
Τίτλος σειράς:Ιστορικό Αρχείο Ελληνικής Νεολαίας
 
Αριθμός σειράς:1
 
Τόπος έκδοσης:Αθήνα
 
Εκδότης:Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς
 
Συντελεστές:Εταιρεία Μελέτης Νέου Ελληνισμού
 
Έτος έκδοσης:1986
 
Σελίδες:725
 
Αριθμός τόμων:2 τόμοι
 
Γλώσσα:Ελληνικά
 
Θέμα:Βιβλιογραφία
 
Διεθνή Συμπόσια
 
Κοινωνική ενσωμάτωση
 
Μαθητεία και εργασία
 
Νεανικά έντυπα
 
Νεανικές οργανώσεις
 
Νοοτροπίες και συμπεριφορές
 
Παιδεία-Εκπαίδευση
 
Τοπική κάλυψη:Ευρώπη
 
Χρονική κάλυψη:Μεσαίωνας-20ός αιώνας
 
Περίληψη:Το βιβλίο αυτό περιέχει τα πρακτικά του πρώτου επιστημονικού συμποσίου που διοργάνωσε η επιτροπή του ΙΑΕΝ σε συνεργασία με την Εταιρεία Μελέτης Νέου Ελληνισμού. Το συμπόσιο, με θέμα «Ιστορικότητα της παιδικής ηλικίας και της νεότητας», έγινε στο αμφιθέατρο του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών από τη 1 έως τις 5 Οκτωβρίου 1984.
 
Άδεια χρήσης:Αυτό το ψηφιοποιημένο βιβλίο του ΙΑΕΝ σε όλες του τις μορφές (PDF, GIF, HTML) χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution - NonCommercial (Αναφορά προέλευσης - Μη εμπορική χρήση) Greece 3.0
 
Το Βιβλίο σε PDF:Κατέβασμα αρχείου 28.86 Mb
 
Εμφανείς σελίδες: 714-730 από: 730
-20
Τρέχουσα Σελίδα:
+20
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/714.gif&w=600&h=9151. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

Στο συνολικό πρόβλημα της εισόδου των νέων γενεών στον ενεργό πληθυσμό εντάσσεται το ζήτημα των "πρωτοποριών" και των κοινωνικών τους καθορισμών: τυπικός χώρος για τις διερευνήσεις του είδους αυτού, τα καλλιτεχνικά και λογοτεχνικά κλίματα, τα πολιτικά κινήματα, Τα στερεότυπα μέσω των οποίων προβάλλεται ή εικόνα του παιδιού και του νέου συνιστούν ένα θεματικό πόλο ελέγξιμο από τις λογοτεχνικές και εικαστικές παραστάσεις, αλλά ακόμη και από τους οδηγούς συμπεριφοράς και τις θεσμοθετημένες τελετουργίες.

Η θεματολογία που επισημαίνεται σε όσα προηγήθηκαν είναι ενδεικτική· το πρόγραμμα ερευνών θα προχωρήσει σε συστηματικές διατυπώσεις, μερικές από τις οποίες καταχωρίζονται στο Παράρτημα του Στοχολογίου.

Δ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το ίδιο το πρόγραμμα των ιστορικών ερευνών συνιστά πολιτισμική πολιτική, ή οποία ωστόσο θα πρέπει να αναχθεί και σε άλλες μορφές επικοινωνίας, κινητοποίησης ενδιαφερόντων και ανακοίνωσης. Η πολιτισμική αυτή πολιτική στρέφεται προς δύο κατευθύνσεις:

α. Στην ίδια την ιστορική έρευνα, στην όποια προσφέρει ένα έναυσμα θεματολογικής και μεθοδολογικής διαφοροποίησης.

β. Στο κοινωνικό σύνολο, στο οποίο προσφέρει μια ιστορική εκδοχή για την έννοια και την υπόσταση των νέων γενεών.

Εξυπακούεται ότι ή πολιτισμική πολιτική Ολοκληρώνεται με την πραγματοποίηση των ερευνών και τη δημοσιότητα τους· ασκείται ωστόσο παράλληλα μέσω της αποκατάστασης ενός συστήματος επικοινωνίας που υπερβαίνει, την αντίστοιχη, που θα πρέπει να υπάρχει, ανάμεσα στους φορείς της έρευνας. Στην οπτική αυτή (και σε σχέση ιδίως με την επίπτωση των ερευνών στην εθνική ιστοριογραφία) θα μπορούσε να προβλεφθούν δημόσιες εκδηλώσεις με αντικείμενο την ιστορικότητα των νέων γενεών και συγκεκριμένα:

-Οργάνωση Διεθνών συναντήσεων με μορφή Ιστορικού Συμποσίου.

-Οργάνωση σεμιναρίων, ή θεματολογία των οποίων θα προκύπτει από τις επιτελούμενες έρευνες.

-Οργάνωση εκθέσεων (με χρησιμοποίηση οπτικο-ακουστικών τεχνικών) με αντικείμενο το αποδεικτικό υλικό ορισμένων ερευνών.

-Κινητοποίηση ενδιαφερόντων προς την κατεύθυνση των μέσων μαζικής ενημέρωσης για τους στόχους των ερευνών και για το είδος των πολιτισμικών τους επιπτώσεων.

Η υιοθέτηση της πολιτικής αυτής θα συνέβαλε επιπρόσθετα στην επικαιροποίηση και ιδίως στη λειτουργικότητα των ιστορικών σπουδών και στον ενοφθαλμισμό της ιστορικής αίσθησης στην καθόλου πνευματική καλλιέργεια,

Σελ. 714
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/715.gif&w=600&h=9151. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

ενώ παράλληλα θα ενίσχυε την κοινωνική ταυτότητα του ιστορικού, στον οποίο θα πρόσφερε μια δυνατότητα παρέμβασης στα πολιτισμικά σχέδια μέσω της αναγωγής της γνωστικής του διαδικασίας σε επιχειρησιακό εκπαιδευτικό εργαλείο.

Ε. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ

Τον καταρτισμό του προγράμματος, την ανάθεση και παρακολούθηση των ερευνών επωμίζεται ή Επιτροπή του Ιστορικού Αρχείου Ελληνικής Νεολαίας, την οποία συγκροτεί ο Υφυπουργός Νέας Γενιάς και Αθλητισμού. Η Επιτροπή προβαίνει σε εισηγήσεις στον Υφυπουργό για αναθέσεις ερευνών και εισηγείται τη συγκρότηση των ομάδων που ασχολούνται με τις εργασίες ανίχνευσης και υποδομής μέσα στα όρια που της θέτει ο προϋπολογισμός του συνολικού έργου. Στη δική της αρμοδιότητα ανήκει o καθορισμός και ή παρακολούθηση του χρονοδιαγράμματος κάθε έρευνας. Οι ερευνητές, αφού προταθούν από την Επιτροπή, συνομολογούν τις συμβατικές τους σχέσεις με το Υφυπουργείο Νέας Γενιάς και Αθλητισμού.

Οι εργασίες υποδομής και οι έρευνες ιστοριογραφικού επιπέδου προορίζονται για δημοσιότητα. Η Επιτροπή καθορίζει και εισηγείται στον Υφυπουργό τη μορφή των δημοσιεύσεων αυτών (έκδοση ειδικής σειράς από το Υφυπουργείο). Διασαφηνίζεται ωστόσο ότι ή παράδοση του έργου κάθε ερευνητή ή ερευνητικής ομάδας δε συνεπάγεται και την έγκριση της δημοσίευσης στη σειρά των εκδόσεων, αν προηγουμένως δεν υπάρξει απόφαση της Επιτροπής.

Σε περίπτωση όπου ένα έργο δε δημοσιευθεί μέσα σε χρονικό διάστημα δύο ετών ή σε περίπτωση όπου η Επιτροπή δε δώσει την έγκρισή της για τη δημοσίευση του έργου, ο συγγραφέας του ή οι συγγραφείς του έχουν δικαίωμα να το δημοσιεύσουν όπως και όπου οι ίδιοι κρίνουν, υποχρεώνονται ωστόσο, στη δεύτερη περίπτωση, να καταχωρίσουν έναντι του τίτλου την ακόλουθη φράση: «Η μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος "Ιστορικό Αρχείο της Ελληνικής Νεολαίας". Η Επιτροπή δε θεώρησε απαραίτητο να τη συμπεριλάβει στη σειρά των δημοσιευμάτων της».

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Καταχωρίζεται ένα δείγμα ερευνών, οι οποίες καλύπτουν μεγάλο μέρος της θεματολογίας που προβλέπει το Στοχολόγιο· το δείγμα αυτό έγινε, ως προς τα περισσότερα θέματα, ενόψει συγκεκριμένων ερευνητικών διαθεσιμότητων.

Σελ. 715
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/716.gif&w=600&h=9151. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

1. Σχολική ζωή.

α. Πανεπιστήμιο (θεσμικό πλαίσιο, διδασκαλία, φοιτητές, προγράμματα, φοιτητικό κίνημα. Πανεπιστήμιο και κοινωνία).

β. Σχολεία (προγράμματα, βιβλία, κτίρια, διδακτικό προσωπικό, μαθητές).

γ. Σχολείο και αναλφαβητισμός.

δ. Σχολική και εξωσχολική πειθαρχία (ποινολόγια, σχολικά απομονωτήρια, παιδονόμοι, αναμορφωτήρια).

2. Νεολαία και Στρατός.

α. Η στράτευση ως ψυχολογικό πρόβλημα,

β. Οι συνέπειες της στρατιωτικής διαπαιδαγώγησης στην ιδεολογική διαμόρφωση και στη διαμόρφωση νοοτροπιών.

3. Υγεία και Αθλητισμός.

α. Νοσολογία της νεολαίας και των παιδικών ηλικιών. β. Αθλητισμός: Ιδεολογία και πραγματικότητα.

4. Εργασία.

α. Οι απλήρωτοι βοηθοί της ελληνικής οικοτεχνίας.

β. Η παιδική εργασία.

γ. Παραδοσιακά συστήματα μαθητείας.

5. Πολιτική ζωή.

α. To θεσμικό πλαίσιο και η πραγματικότητα: αιτήματα, νοοτροπίες, αναντιστοιχίες.

β. Πολιτικές Νεολαίες.

γ. Συνδικαλιστικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές και επιστημονικές ενώσεις.

δ. Μυστικές και παράνομες κινήσεις.

6. Νοοτροπίες και συμπεριφορές.

α. Η στάση των μεγάλων (φιλοσοφικές, παιδαγωγικές και ψυχολογικές θεωρίες για τη Νεολαία: "τύχη" τους και εφαρμογή).

-Η παιδική και η εφηβική λογοτεχνία και παραλογοτεχνία.

-Η μαρτυρία της Τέχνης.

β. Ιδανικός τύπος του νέου και οι συρμοί μέσα από το θέατρο, τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο.

7. Οικογένεια και Νεολαία.

α. Εφηβεία και ερωτική ζωή.

β. Γάμος και γεννητικότητα.

Σελ. 716
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/717.gif&w=600&h=9151. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

γ. Ανατροφή των παιδιών και κοινωνική προσαρμογή: συνέχειες και ανατροπές.

8. Έλληνες νέοι στο εξωτερικό.

α. Φοιτητές.

β. Εργάτες και παιδιά μεταναστών.

Αθήνα, Ιούνιος 1983

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΣΠΥΡΟΣ Ι. ΑΣΔΡΑΧΑΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΗΛΙΟΥ

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ Ε. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ

Σελ. 717
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/718.gif&w=600&h=915 1. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

ΛΕΥΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σελ. 718
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/719.gif&w=600&h=9151. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Α' ΤΟΜΟΥ

Πρόγραμμα του συμποσίου 9-22

Εναρκτήρια συνεδρία 23-33

Η πολλαπλότητα των προσεγγίσεων, Ι 35-153

José Gentil Da Silva, H ιστορικότητα της παιδικής ηλικίας και της νεότητας στην πρόσφατη Ιστορική παραγωγή 37-78

Ματούλα Τομαρά-Σιδέρη, Νίκος Σιδέρης, Συγκρότηση και διαδοχή των γενεών στην Ελλάδα στο πρώτο μισό του 19ου αιώνα: η δημογραφική τύχη της νεότητας 79-89

Αριστοτέλης Σταυρόπουλος, Στοιχεία και προβληματισμοί για τη νοσολογία της νεότητας τον 19ου αιώνα μέσα από δύο επιστημονικές προσεγγίσεις της εποχής 91-114

Ugo Fabietti, Η "οικοδόμηση" της νεότητας: μία ανθρωπολογική προοπτική 115-123

Κατερίνα Μαρινάκη-Βασιλειάδη, Ελληνικές φυλακές ανηλίκων: η εξέλιξη του θεσμού (1924-1982) 125-129

Gérard Mauger, Η κατηγορία της νεότητας: προσπάθειες δόμησης κοινωνιολογικών αντικειμένων 131-146

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ: Χάρης Μπαμπούνης 147-153

Η πολλαπλότητα των προσεγγίσεων, II 155-215

Michele Dean, Η νεολαία στούς χώρους της βιομηχανικής και μεταβιομηχανικής πόλης 157-168

Ελένη Καλαφάτη, Τα σχολικά κτίρια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τον 19ο αι. 169-175

Σελ. 719
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/720.gif&w=600&h=9151. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

Κωνσταντίνα Μπάδα-Τσομώκου, Παιδικοί-νεανικοί ενδυματολογικοί κώδικες και το κοινωνικο-ιστορικό τους ισοδύναμο στην Ήπειρο 177-191

Αλέξης Πολίτης, Ηλικίες, χρόνος, ώρα στον κώδικα του προφορικού πολιτισμού 193-19&

Paulette Couturier, Το παιδί και ο λύκος: από την πραγματικότητα στο μύθο 201-215

Στον μεγάλο ιστορικό χρόνο: Πρακτικές, νοοτροπίες, αναπαραστάσεις 217-299

Στέλλα Γεωργούδη, Νέοι, νέες και ζωικός κόσμος: στοιχεία του αρχαιοελληνικού λόγου για τη νεότητα 219-225

Jacques Le Goff, Ο βασιλιάς παιδί στη μοναρχική Ιδεολογία της μεσαιωνικής Δύσης 227-248

Reyna Pastor, Η εικόνα και ο ρόλος της "juventus" στη μεσαιωνική Ισπανία 249-260

Evelyne Patlagean, Η ενηλικίωση στο Βυζάντιο στο 13ο και 14ο αιώνα 261-269

Ηλίας Αντωνόπουλος, Προλεγόμενα για μια τυπολογία της παιδικής ηλικίας και της νεότητας στη βυζαντινή εικονογραφία 271-286

Έμη Βαϊκούση, Χρηστοήθειες και διαμόρφωση της συμπεριφοράς των νέων στην ελληνική κοινωνία (18ος-19ος αι.) 287-299

José Gentil Da Silva, Βιβλιογραφική συναγωγή 301-370

Σελ. 720
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/721.gif&w=600&h=9151. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Β' ΤΟΜΟΥ

Η εργασία και η εκμάθηση 383-445

Marcel Couturier, Η ένταξη των νέων στην ενεργό ζωή στην εθιμική Γαλλία, 1368-1789 385-393

Γιώργος Παπαγεωργίου, Η μαθητεία στις συντεχνίες κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας 395-405

Βικτωρία Νικήτα, Εκμάθηση και αυθεντία στους μαστόρους της δυτικής Μακεδονίας: οι "παρέες" σε τρεις γενεές 407-415

Μιχάλης Ρηγίνος, Μορφές παιδικής εργασίας στην ελληνική βιομηχανία-βιοτεχνία, 1909-1936 417-423

Ελένη Ελεγμίτου, Αλεξάνδρα Μπακαλάκη, Εγχειρίδια οικιακής οικονομίας : παλιές και νέες εκδοχές των γυναικείων καθηκόντων 425-440

Ευγενία Μπουρνόβα, Η νεολαία της Ραψάνης: έρευνα στην ιστορική δημογραφία και κοινωνική και οικονομική ιστορία 441-445

Διάχυση των ιδεολογιών και εκπαίδευση 447-514

Μπάμπης Νούτσος, Οι παρομοιώσεις για το παιδί στη νεοελληνική παιδαγωγική 449-456

Βασιλική Μπόμπου-Σταμάτη, Τα ανέκδοτα καταστατικά του σωματείου (Nazione) των Ελλήνων φοιτητών του Πανεπιστημίου της Πάδοβας (17ος-18ος αι.) 457-472

Κώστας Λάππας, Οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Αθηνών στον 19ο αιώνα: ένα πρόγραμμα έρευνας 473-478

Σιδηρούλα Ζιώγου-Καραστεργίου, "Φρόνιμους δεσποινίδας και αρίστας μητέρας" : στόχοι παρθεναγωγείων και εκπαιδευτική πολιτική στον 19ο αιώνα 479-496

Αλέξης Δημαράς, Από τις σχολικές στις μαθητικές κοινότητες: εξέλιξη ή παρεξήγηση ενός θεσμού; 497-501

Σελ. 721
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/722.gif&w=600&h=9151. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ: Χάρης Μπαμπούνης, Χρήστος Δ. Λάζος, Ελένη Φουρναράκη 503-514

Διάχυση των ιδεολογιών: Πολιτική και λογοτεχνία 515-579

Βίκυ Πάτσιου, Η Διάπλασις των παίδων και οι προσανατολισμοί της νεότητας: η επιθυμία και η ανάγκη (1879-1922) 517-522

Βασιλική Κολυβά, Η εικόνα του νέου στο μυθιστόρημα τον μεσοπολέμου. Από τις περιπτώσεις των μυθιστορημάτων Θεοτοκά, Πολίτη, Τερζάκη, Καραγάτση, Πετσάλη 523-527

Χάρης Καμπουρίδης, Παιδική παραλογοτεχνία στην Ελλάδα (1945-1967): Τα ελληνικά περιοδικά περιπετειών για παιδιά και η σχέση τους με την ιδεολογία της εποχής 529-543

Μάρθα Καρπόζηλου, Άννα Ματθαίου, A. Καρυάτογλου, Κ. Τσικνάκης. Αγγελική Πανοπούλου, Οντέτ Βαρών, Νεανικός τύπος 1830-1944 545-573

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: Δημήτρης Κυρτάτας 575-579

Γενεές και πρωτοπορίες 581-682

Antonio Santoni Rugiu, Κινήματα της νεολαίας στην προφασιστική και μεταφασιστική Ευρώπη 583-592

Αντώνης Λιάκος, Η εμφάνιση των νεανικών οργανώσεων. Το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης 593-619

Carmen Betti, Η ένταξη των παιδιών και της νεολαίας κατά την διάρκεια του φασιστικού καθεστώτος στην Ιταλία 621-629

Αθανασία Μπάλτα, Το περιοδικό της Ε.Ο.Ν. Η Νεολαία: Σκοποί και απήχηση 631-639

Γιώργος Μαργαρίτης, Από τη μεταγραφή της ιστορίας στην αναδημιουργία της: το παρελθόν και η διδασκαλία του στην εποχή της ΕΠΟΝ 641-647

Τόνια Κιουσοπούλου, Η ηλικία του πολιτικού προσωπικού στην Επανάσταση του 1821 και την περίοδο του Καποδίστρια (1821- 1832) 649-655

Σελ. 722
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/723.gif&w=600&h=9151. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

Ρένα Σταυρίδη-Πατρικίου, Η Φοιτητική Συντροφιά (1910) και το πρόβλημα της προσέγγισης των πρωτοποριακών κινημάτων 657-665

Γιώργος Γ. Αλισανδράτος, Ο "Ακαδημαϊκός Όμιλος" της Φιλοσοφικής σχολής τον Πανεπιστημίου Αθηνών (1925-1936) 667-680

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: Γιάννης Μεταξάς 681-682

Καταληκτήρια συνεδρία 683-707

Στοχολόγιο 709-717

Σελ. 723
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/724.gif&w=600&h=915 1. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

ΛΕΥΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σελ. 724
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/725.gif&w=600&h=915 1. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

Ο Β' ΤΟΜΟΣ ΤΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ

ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ

ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΕΟΤΗΤΑΣ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗ ΜΟΝΟΤΥΠΙΑ

ΑΔΕΛΦΩΝ ΠΑΛΗΒΟΓΙΑΝΝΗ

ΣΕΛΙΔΟΠΟΙΗθΗΚΕ ΚΑΙ ΤΥΠΩΘΗΚΕ

ΣΤΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ ΜΑΝΟΥΤΙΟΣ

ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΝΟΥΣΑΡΙΔΗ

ΜΕ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ

ΤΗΣ Γ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΠΟΥ

ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 1986

ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ

Σελ. 725
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/726.gif&w=600&h=915 1. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

ΛΕΥΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σελ. 726
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/727.gif&w=600&h=915 1. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

ΛΕΥΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σελ. 727
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/728.gif&w=600&h=915 1. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

ΛΕΥΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σελ. 728
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/729.gif&w=600&h=915 1. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ

Σελ. 729
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/2/gif/730.gif&w=600&h=915 1. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ

Σελ. 730
Φόρμα αναζήτησης
Αναζήτηση λέξεων και φράσεων εντός του βιβλίου: Πρακτικά του Διεθνούς Συμποσίου Ιστορικότητα της παιδικής ηλικίας και της νεότητας
Αποτελέσματα αναζήτησης
    Ψηφιοποιημένα βιβλία
    Σελίδα: 714
    1. Πρακτικά Συμποσίου, Ιστορικότητα ...

    Στο συνολικό πρόβλημα της εισόδου των νέων γενεών στον ενεργό πληθυσμό εντάσσεται το ζήτημα των "πρωτοποριών" και των κοινωνικών τους καθορισμών: τυπικός χώρος για τις διερευνήσεις του είδους αυτού, τα καλλιτεχνικά και λογοτεχνικά κλίματα, τα πολιτικά κινήματα, Τα στερεότυπα μέσω των οποίων προβάλλεται ή εικόνα του παιδιού και του νέου συνιστούν ένα θεματικό πόλο ελέγξιμο από τις λογοτεχνικές και εικαστικές παραστάσεις, αλλά ακόμη και από τους οδηγούς συμπεριφοράς και τις θεσμοθετημένες τελετουργίες.

    Η θεματολογία που επισημαίνεται σε όσα προηγήθηκαν είναι ενδεικτική· το πρόγραμμα ερευνών θα προχωρήσει σε συστηματικές διατυπώσεις, μερικές από τις οποίες καταχωρίζονται στο Παράρτημα του Στοχολογίου.

    Δ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    Το ίδιο το πρόγραμμα των ιστορικών ερευνών συνιστά πολιτισμική πολιτική, ή οποία ωστόσο θα πρέπει να αναχθεί και σε άλλες μορφές επικοινωνίας, κινητοποίησης ενδιαφερόντων και ανακοίνωσης. Η πολιτισμική αυτή πολιτική στρέφεται προς δύο κατευθύνσεις:

    α. Στην ίδια την ιστορική έρευνα, στην όποια προσφέρει ένα έναυσμα θεματολογικής και μεθοδολογικής διαφοροποίησης.

    β. Στο κοινωνικό σύνολο, στο οποίο προσφέρει μια ιστορική εκδοχή για την έννοια και την υπόσταση των νέων γενεών.

    Εξυπακούεται ότι ή πολιτισμική πολιτική Ολοκληρώνεται με την πραγματοποίηση των ερευνών και τη δημοσιότητα τους· ασκείται ωστόσο παράλληλα μέσω της αποκατάστασης ενός συστήματος επικοινωνίας που υπερβαίνει, την αντίστοιχη, που θα πρέπει να υπάρχει, ανάμεσα στους φορείς της έρευνας. Στην οπτική αυτή (και σε σχέση ιδίως με την επίπτωση των ερευνών στην εθνική ιστοριογραφία) θα μπορούσε να προβλεφθούν δημόσιες εκδηλώσεις με αντικείμενο την ιστορικότητα των νέων γενεών και συγκεκριμένα:

    -Οργάνωση Διεθνών συναντήσεων με μορφή Ιστορικού Συμποσίου.

    -Οργάνωση σεμιναρίων, ή θεματολογία των οποίων θα προκύπτει από τις επιτελούμενες έρευνες.

    -Οργάνωση εκθέσεων (με χρησιμοποίηση οπτικο-ακουστικών τεχνικών) με αντικείμενο το αποδεικτικό υλικό ορισμένων ερευνών.

    -Κινητοποίηση ενδιαφερόντων προς την κατεύθυνση των μέσων μαζικής ενημέρωσης για τους στόχους των ερευνών και για το είδος των πολιτισμικών τους επιπτώσεων.

    Η υιοθέτηση της πολιτικής αυτής θα συνέβαλε επιπρόσθετα στην επικαιροποίηση και ιδίως στη λειτουργικότητα των ιστορικών σπουδών και στον ενοφθαλμισμό της ιστορικής αίσθησης στην καθόλου πνευματική καλλιέργεια,